top of page

Prázdniny

Páni, už si ani nepamätám, kedy som tu naposledy písala. Bolo to pred maturitami, alebo som mala už po nich?

Už si spomínam, bol to presne posledný deň, pred mojim akademickým týždňom. Ubehlo to všetko tak neuveriteľne rýchlo.

Na začiatok by som vám rada povedala o mojej maturite, ktorá dopadla takmer podľa mojich predstáv.

Celý týždeň som sa učila tak často a tak veľmi, ako som sa neučila za celé štyri roky. Najviac som sa venovala odborným témam a našťastie som mala v deň D šťastnú ruku a vytiahla som si celkom ľahkú otázku. Ak by som si vytiahla ekonomiku a všelijaké výpočty, určite by som z triedy neodchádzala s úsmevom.

Poobede som mala ešte skúšky z angličtiny, na ktorú som sa začala pripravovať asi dve hodiny pred ňou. Viem, mala som sa jej viac venovať, ale spoliehala som sa nato, že angličtinu viem. Vytiahla som si však nanešťastie tému Slovensko, významné udalosti na Slovensku, plus spojitosť aj s Európskou Úniou čo ma úplne zničilo. Vychádzala som z triedy takmer s plačom a začala som sa skutočne báť či vôbec na vysokú školu pôjdem, keďže som tam mala určité podmienky, čo sa týka maturity z angličtiny.

Našťastie moju odpoveď hodnotili známkou 2 a ja som bola veľmi šťastná, pretože s 3jkou by som ostala akurát tak doma.

Stredu som prežila ponorená v slovenčine a modlila som sa za tému 23. Veľmi som si ju želala, pretože som si predstavila koľko iných a ťažkých tém tam je a koľko z nich vôbec neviem.

Ani si neviete predstaviť tú neskutočnú radosť, keď som si presne to číslo vytiahla. Bolo to teda obrovské šťastie.

Zmaturovala som s priemerom 1,5 a som takmer spokojná. Viem, že je určite množstvo maturantov, ktorí by boli neskutočné šťastní za takéto výsledky, mňa mrzí, že sa to nepodarilo lepšie. Každopádne som šťastná, že to už mám za sebou a nemusím sa už učiť veci, ktoré ma až tak nezaujímali.

V pondelok som mala ešte absolventské skúšky z klavíra a tie tiež dopadli skvelo. V piatok mám ešte posledný koncert a potom už naozaj nemám žiadne povinnosti.

Začína sa leto a pomaly aj moja príprava na odchod na vysokú školu. Veľmi sa na ňu teším, ale viem, že budem musieť vybaviť ešte strašne veľa vecí a bude mi chvíľku trvať, kým na všetko nabehnem.

Teraz je však čas na oddych, na cestovanie, na užívanie si voľných dní, slnka a tepla.


bottom of page